Engelhardt talar ut om segern

I eftermiddags spelades som bekant en intern bowlingmatch mellan huvudtränaren och tre av HCBB's startande. Segrande gick Simon Engelhardt på 233 poäng före Anton Lindqvists... ja, vad fan det nu än var. Vem brydde sig egentligen om tvåan, när en sådan stjärnspelare som Engelhardt stod i rampljuset som klar etta? Rätt svar; INGEN!
God trea och fyra kom tränaren som INTE är med i Football Manager och Erik Lillsjö.
Hur kommer det sig att det var du och inte de andra som vann dagens drabbning?
- Det gick rätt uselt för mig i början med knappa poäng men efter en fin upplockning efter drygt 4-5 omgångar började det smälla på bättre. Somliga må säga att det var efter "bebis-rullningen" som det vände, och kanske är det sant. 123 poäng efter första serien och 110 i andra.
Låter ju som rätt bra resultat, hur har du gjort för att bli så bra?
- Där jag växte upp, i Nyfors, var det inte lätt att klara sig. Man var tvungen att kämpa för att överleva. Denna erfarenhet tog jag vidare in i sport- och ungdomslivet, och det var därför det var jag, och inte de andra, som stod segrande. Det krävs också en hel del träning. Med mycket slit och arbete så kan alla bli den nya Zla... jag menar Simon.

Kommer du satsa på bowlingen i framtiden?
- Det har blivit mycket bowling på sista tiden, tror det är tredje gången under 2009, vilket torde vara fler gånger än jag bowlade under 2006, 2007 och 2008 tillsammans. Nej, nu har det blivit för mycket, dags att lägga av medan man är på topp.
Dessutom är det ju tydligt att det inte finns många som rår på mig, så det är ju menlöst att kämpa medan massa oduglingar bara står och gnäller på klot, domare och skor fast det egentligen är skit bakom spakarna.

Ödmjuk också, vilken person är din förebild?
- Haha, det tror jag nästan du kan gissa. Zlatan Ibrahimovic. En av de bästa spelare Sverige någonsin genererat, så oerhört stor och stark i kroppen. Ödmjukheten tycker jag också om. Det är en gigantisk ära att inte bli jämförd med honom.

Snart är det försäsongens första träningsmatch. Hur känns det att möta FC Meatspin?
- Det skall bli oerhört roligt att möta ett såpass talanglö, oj jag menar givetvis talangfullt lag som FC Meatspin. Vi kommer givetvis att kämpa hårt och jag tror att om vi alla spelar som vi kan så borde det ändå bli en promenadseger för oss.

Tack
-
Tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0