BILDEXTRA: HCBB-stjärnans kupp mot Jihde: "Hoppas jag kom med i teve"

Kön ringlade sig lång utanför Hovet i Stockholm. Foto:TV4
KUPPEN. Här chockar Rasmus Ahlberg TV4-crewet med programledaren Peter Jihde
och intervjuobjektet Johan Palm i spetsen under Idol:s audition i Stockholm i lördags.
"Hoppas jag kom med i teve", säger "Ahl".
FOTO: TV4.se

Rasmus Ahlbergs femton minuter i rampljuset kom redan innan hans audition i "Idol 2009" i lördags.
I den långa kön inför framträdandet i Stockholm passade han nämligen på att kuppa mot TV4-stjärnan och programledaren Peter Jihde - mitt under en pågående intervju.
- Mitt mål var att komma med i teve, säger Rasmus till bloggen.

HCBB:s stjärnstriker Rasmus Ahlberg har haft en glödhet helg.
Tre mål i division sju-premiären mot Sköldinge IF under söndagen.
Och en chock-kupp mot TV4-profilen Peter Jihde mitt under tv-inspelningen av Idol:s audition i Stockholm i lördags.
- Jag hoppas att jag kom med i teve. Det var mitt mål, säger Ahl dagen efter den hektiska helgen.
Han ville hälsa på fjolårets flickfavorit i programmet - Johan Palm - som blev intervjuad av Jihde.

- Jag tog tag i hans hand mitt i intervjun och sa: tjena Johan. Han sa jaha hej på dig, eller nåt sånt, och garvade. Egentligen hatar jag Johan Palm, men vad gör man inte för att komma med i tv?, säger Ahl.


Tyvärr lyckades inte HCBB:s bidrag (som sjöng "Human" av favoritbandet The Killers) i årets Idol-tävling ta sig förbi den första "kontrolljuryn", och fick således inte stifta bekantskap med Let's Dance-profilen Laila Bagge i den riktiga Juryn.
- Synd att inte de riktiga proffsen fick höra mig. Jag är säker på att Laila hade gett mig en Guldbagge för bästa scenshow, säger Ahl och börjar nynna på låten igen i klassrummet.
Kanske börjar han redan nu ladda inför kommande säsong av programmet.
Bloggen önskar lycka till och hoppas att han då blir "Idol-Ahl" med hela svenska folket.

//Das Expert

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha!

2009-05-13 @ 17:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0