"Han har en vass tunga"

Han är mannen som från sidan ska driva på HCBB under debutsäsongen i korpen division 3.
Att han valt denna roll i stället för den som spelare på planen har att göra med hans juniorallsvenska satsning i IFK Eskilstuna. 
Detta har gett honom stora förmåner även utanför planen - han är bland annat med i den senaste versionen av det populära dataspelet Football Manager.
- Det kom som en rolig överraskning, säger Erik Redelius, tränare i HCBB.


Många har uttryckt att Blåtopparna står inför en motig säsong som kommer innebära omedelbar nedflyttning från juniorallsvenskan elit.
- Det är svårt att säga i nuläget, vi vet inte hur motståndet kommer att vara plus att vi haft mycket skador och sjukdomar på försäsongen som gjort att vi inte kunnat spela ihop laget än, säger Erik. 
Som givetvis har inhandlat FM09 till datorn och spelat med sig själv.
- Absolut, jag har ju använt mig själv i CL med Arsenal. Givetvis inhandlade jag mig själv ifrån min stolta moderklubb IFK Eskilstuna.  
Hur är du som spelare i spelet?
- Jag spelar hårt men rättvist och är en pådrivare.
 Är det en rättvis bild av dig som spelare?
- Ja, det stämmer bra överens med verkligheten.
Hoppas du få vara med även i nästa version av FM?
- Absolut, men det kommer jag nog inte vara tror jag eftersom IFK ju spelar i för låg serie.
Aktuellt att gå till en annan klubb så att du kan vara med i FM2010 då?
- Det kommer inte hända, inte i år i alla fall...

När projektet HCBB togs upp och startades av den nuvarande styrelsen var Erik inte sen att nappa.
- Det är en underbar och frisk satsning. Det var en ny utmaning och när jag fick träffa spelarna så insåg jag att det inte finns något som kan stoppa detta lag, säger Redelius.  
Han kommer att coacha laget tillsammans med "Larry" Larsson, som har måttliga meriter som spelare i Torshälla/Nyby IS. Mellan Larrys sjätte och tionde födelsedag tillhörde han förortslaget.
- Alla har väl för fan spelat fotboll. Jag var väl ingen höjdartalang, tyckte mer om att sitta vid sidan och glutta in i det taktiska, men det var kul att lira femmanna. - Det är en ära för mig att få arbeta med en person som är med i världens bästa och mest kända managerspel, det bevisar ju hans oerhörda skicklighet, säger Jimmie om sin kollega.
Hur rollerna ska fördelas emellan de båda är redan ganska klarlagt.
- Larry är taktikern, jag är pådrivarn. Han har också en vass tunga, så han kan komma in med rappa kommentarer emellanåt, säger IFK-fostrade Erik.
- Erik står för det praktiska och jag det teoretiska, kontrar Professorn.
Om ni står inför ett vägval och är oense - vem har sista ordet?
- Det har vi inte bestämt än men det känns som att Professorn har veto, säger Erik.
Till sist - har ni något uttalat mål med säsongen ännu?
- Vår målsättning med säsongen är att laget ska vinna serien redan första året, säger de båda i kör.
Låter onekligen lovande.

Kommentarer
Postat av: Firman

Har hört rykten jag inte tycker om.... Det sägs att jag har en kokurrent om platsen som lagets bästa supporter... Det här hoppas jag är enbart rykten med tanka på att min "konkurrent" sägs vara en tjej! vilket jag inte ser som Acceptabelt! hoppas ni har förståelse för deta Boys<3! Med Sparkar och slag er Firma !

2009-04-01 @ 20:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0