Maktkamp inom supporterleden

HCBB skakas av en intern maktkamp bland de trogna supportrarna. Två kandidater till posten som supporterklubbens ordförande står mot varandra, Hasse Aro och Wassim Karadaghi.
 - Aro bryr sig ju inte om laget, säger Wassim.
 - Wassim är en medgångssupporter, kontrar Aro.

Än så länge har HCBB:s supporterklubb inte varit särskilt organiserad. Men det ska det bli ändring på. Och i alla supporterklubbar finns en ordförande. I det här fallet har det bildats två falanger bland supportrarna; de som stöttar Wassim Kardaghi och de som håller på den tilltänkte spelaren Hasse Aro.
 - Ska någon bli ordförande är det jag, jag kan fotboll och kommer alltid på matcherna, säger Karadahgi.
Detta avfärdas dock av Aro;
 - Vad snackar han om? Han kommer när det är tio minuter kvar. Han är en pajas!
Något samarbete mellan dessa herrar ser det alltså inte ut att bli. Att själva stöttningen av laget är det viktigaste verkar de inte bry sig om. Ordförandeskapet i supporterklubben innebär ansvar och respekt som bägge verkar vilja ha. Med en supporterskara som växer stadigt krävs en handlingskraftig ordförande som kan anordna tifoarrangemang och föra dialog med spelarna för autografsignering bland annat. Båda anser sig äga sådana egenskaper.
 - Jag har erfarenhet från Göteborgsmatcher och känner till spelarna utan och innan. Sedan har jag ju trumman också, säger Aro.
- HCBB är laget i mitt hjärta, mycket större än min före detta klubb Al Salam. Jag kan konsten att få en domare ur balans, försäkrar Wassim.
Bloggen har uppgifter på att det även bildats två falanger bland spelarna, de som stöttar Wassim och de som stöttar Hasse. Hur valet av ordförande kommer att gå till är fortfarande oklart, men vi hoppas givetvis att supportrarna kan enas trots motsättningarna. Laget vill gärna ha deras stöd i  morgondagens viktiga match mot Team Korpen.

Kommentarer
Postat av: Roberto

ARO,ARO,ARO,ARO

2009-06-02 @ 10:35:30
Postat av: Aro

Vem håller inte på mig? WASSE DIN PAJAS! ;D

2009-06-03 @ 07:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0