Efter träningsmissen - nu talar den skandalomsusade spelaren ut: "Styrelsen tar inte ut laget"

Styrelsen för HCBB har i veckan pekat ut en spelare vars framtid i laget kan vara hotad på grund av en missad träning.
Nya uppgifter till HCBB.blogg.se gör gällande att spelaren istället tränade på ett känt gym i Eskilstuna.
Nu har bloggen fått en exklusiv intervju med den skandalomsusade spelaren.


I torsdags var det tänkt att HCBB för första gången skulle samlas för ett (inofficiellt) träningspass i Vilstahallen inför den stundande säsongen i Korpen.
Men uppslutningen var låg.
En som inte valde att delta - och som föredrar att vara anonym när HCBB.blogg.se träffar honom - var en Södra FF-fostrad spelare.
Det har tidigare i veckan spekulerats i huruvida spelarens startplats i laget nu är hotad eller inte.
I dag talar han ut exklusivt för HCBB.blogg.se.
- Jag är djupt ångerfull, men just då kändes det inte rätt att gå och träna, säger han.
Enligt flera av varandra oberoende tillförlitliga källor till HCBB.blogg.se har spelaren istället vid just detta tillfälle vistats på ett gym inne i centrala Eskilstuna.
- Man måste hålla formen. I övrigt har jag inga kommentarer kring detta.

Styrelsen i Hardcore Babyboys har ännu inte släppt några ytterligare kommentarer kring detta till allmänheten, men tidigare i veckan kommenterade man detta ärende med att spelaren kanske går en osäker framtid till mötes.
Tror du att din plats i startsjuan är hotad?
- Det är upp till tränarna och inte styrelsen att ta ut laget. Jag har fullt förtroende för våra båda tränare ("Professorn" och "Mannen som är med i Football Manager, reds anm.) och att de tar ut det lag som de anser är det för dagen bästa och mest lämpade att spela. Sedan kanske jag inte passar in i den taktik de lägger upp inför varje match, och då får jag finna mig att att börja på bänken. Men det är som sagt deras uppgift att ta ut laget och inte styrelsen, så jag är inte så orolig.
Hur ser du på din relation till styrelsen i dag?
- Vi har ännu inte talat ut om detta, vilket jag anser är mycket tråkigt och ganska oproffsigt. Går man ut offentligt med en sån grej så ska man kunna sätta sig ner och ta ett snack även med spelaren. 
- I övrigt tycker jag att de än så länge gjort ett bra jobb.
Anser du dig vara skandalomsusad?
- Hur jag är som person får andra bedöma. Men jag anser att detta inte är en sån stor grej. Gubbarna i laget har varit förstående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0