"Ahls" lyckade målvaktsinhopp

Rasmus Ahlberg är till vardags skyttekung och anfallare i HCBB.
Men i brist på spelare fick han i går finna sig i att ställa sig mellan stolparna och vakta målet i lagets 3-2-seger över FC Meatspin.
- Jag är öppen för en fortsättning som målvakt, om ingen annan ställer upp, säger "Ahl".

Efter att "Ahl" hållit nollan i den första halvleken hade hemmalaget Meatspin en kraftig period under den andra halvleken då man flög fram i offensiven och pumpade på.
Då klev Ahl fram i ett utsatt läge.
Eller snarare två.
Med cirka tio minuter kvar och ställningen 2-1 i HCBB-favör räddade Ahlberg först ett Meatspin-avslut - men på returen var två hemmalirare framme för att enkelt stöta in bollen.
Men Ahl ville annat.
I en liggande position kunde han mirakulöst få ut foten och urtjusigt parera returen.
- Egentligen fattar jag inte varför jag låg ner på marken, men det löste ju sig, säger Ahlberg.
Ett par minuter senare var det dags igen.
Denna gång kom hemmalaget runt på högerkanten och samtliga inblandade på Vilstas fotbollsfält förväntade sig ett inlägg - som dock blev till ett farligt avslut mot första stolen.
Ahl vände då akrobatiskt sin position i luften och boxade ut bollen till en resultatlös hörna.
- En riktig delikatess, solklar division fyra-klass på det, säger mittbacken Anton Lindqvist.
- Många års tjuvträning på Hallstavallen har gett resultat. Jag har en hemlig dröm om att bli målvakt i världens bästa lag, FC Barcelona, säger Ahl.
Direkt efter slutsignalen begav sig målvakten tillsammans med tvåmålsskytten Simon Engelhardt kyligt ner till division sju-laget VoIF Dianas träning på Ekängens IP.
- Jag var helt slut efter matchen, men gjorde ändå tre mål på träningen sen, så får väl vara nöjd med kvällen som helhet., säger "Engeln" som alltså axlade Ahls skyttekungsmantel för HCBB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0