Martir efter debuten: "Jag är otränad"

Martir Aliu gjorde i går debut i den guldfärgade HCBB-tröjan i superderbyt mot antagonisten FC Meatspin.
Men trots en hyfsat succéartad sådan var han kritisk efteråt:
- Jag är otränad och måste träna upp mig mer inför nästa match.

Den storväxte Martir startade tillsammans med Marcus Jansson på HCBB:s mittfält och spelade hela matchen - den första på över ett år.
- Hjärndöd match var det. Att dom hade tio avbytare och ändå inte lyckades vinna mot oss är dåligt, säger han.
Aliu, till vardags rappare i Årby berättar, har ett förflutet som spelare i Eskilstuna Citys duktiga P91-lag.
I går var han inblandad i HCBB:s viktiga ledningsmål i slutet av den första halvleken.
Martir sköt ett skott strax utanför straffområdet och på returen i högen av spelare höll sig Simon Engelhardt (som även gjorde HCBB:s andra mål) framme på klassiskt måltjuvs-mannér och skickade in ledningsmålet.
- Men jag är otränad. Om jag spelar tio minuter i nästa match så kommer det att bli bättre kvalité från min sida - då kan jag prestera bättre, säger nyförvärvet.
Hur kändes bolltouchen?
- Ringrostig.

Wassim nöjd
Supportergruppens ordförande Ali "Wassim" Karadaghi dök upp i pausen, men fick åtminstone bevittna halva Martirs debut. 
- Den var ganska hyfsad, han hade bra spelförståelse, men var stundtals lite seg, bedömmer han och fortsätter:
- Dom andra supportrarna svek, säger Ali som är trogen sitt HCBB, trots störtregn.
- Matchen var ganska fartfylld med offensivt spel, men också otaktiskt, tror jag kunde göra det bra som tränare och spelare. Matchens gigant var ju Anton, han skötte backlinjen helt ensam och styrde, säger Ali.
Samtidigt var supersupportern inte alltför nedslagen efteråt.
- Man kände att segern skulle komma ändå eftersom Meatspin hade dåligt samspel. Men det räcker med seger, säger han avslutningsvis.


Kommentarer
Postat av: Roberto

Aro är vår Supporter ordförande!!

2009-05-31 @ 01:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0