Provisorisk lagkapten besviken men ser ljust på framtiden

I slutet av andra halvlek kastade kapten Erik Lillsjö av sig bindeln till Simon Engelhardt. Han hade slagit en inspark som dock träffade en Olebrummare i baken, och Ole Brumms var snabba på bollen och spelade in den i mål till 3-7, som också blev slutresultatet.
- Vi blev för bekväma med en snabb 2-0-ledning. Jag tycker vi inledde starkt med bra försvarsspel och markeringar, samtidigt som vi ställde om snabbt i anfallen, precis som vi kommit överens om strax därinnan. Sedan tappade vi allt bakåt och de vände snabbt 2-0 till 2-4, och det sänkte oss, säger anfallaren

I andra halvlek spelade Edin Dipa in sitt andra mål för kvällen och ingav självförtroende i ett annat ganska nedstämt och slarvigt HCBB, som fick en nytändning och spelade väldigt bra mellan 27-35:e minuten då man hade mycket press på motståndarnas mål, men sedan brast det än en gång.
- Ja, igen tappade vi allt bakåt, de fick springa igenom precis som de ville och då var det ju fritt fram att lägga in den i mål, inget att klandra målvakten för, han skötte sig utmärkt.
Simon Engelhardt ser dock positivt på framtiden.
- Jag hoppas att vi kan lära oss av de här misstagen och motarbeta dem under resten av säsongen. Om vi inte blir för övermodiga och bekväma vid en snabb ledning så tror jag absolut att vi har en chans att vinna resten av matcherna. På torsdag möter vi FC Meatspin, ett lag jag förväntar mig att vi slår, så nu får vi svälja den här förlusten och ladda om snabbt inför matchen som stundar, för då ska vi jävlarimig än en gång visa dem vad HCBB faktiskt går för.

I matchen mot FC Meatspin kommer lagkapten Erik Lillsjö och back/mittfältare Sebastian Strid inte närvara, på grund av derby i Allsvenskan. Detsamma gäller tränare Jimmie Larsson. Dessutom kommer Edin Dipa och Erik Lundblad sent på grund av träning, förhoppningsvis är de dock där innan första slutar. Sist men inte minst återstår att se om Oskar Sköldberg är tillbaka i målet.
- Det blir tufft att börja ha så få i början. Men båda dagens inhoppare har anmält intresse för ännu en match och jag tycker att de skötte sig väldigt bra i dagens match, så om de behövs tror jag absolut inte det är omöjligt att vi ringer dem, men det är inte bara upp till mig, utan det måste vi diskutera inom styrelsen innan fler kommentarer kommer om den saken, säger Engelhardt och försvinner ned i köket för att studera spanska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0