Tränarpresentation: Jimmie Larsson

Utan erfarenhet kliver han in i tränarrollen.
Jimmie Larsson är mannen som ska leda favorittippade HCBB genom korpserien.
- Vi ska spela snabb fotboll och göra mycket mål, säger tränaren några timmar före säsongspremiären.


Motståndarna i division 3-serien bör vara förvarnade.
Nya, unga, pigga HCBB har dominerat under försäsongen och ståtar med idel utklassningssegrar så här långt.
Ikväll är det dags för seriepremiär och då gör också Jimmie Larsson debut som lagets coach.
- Ja, vid de tidigare matcherna har jag varit upptagen. En gång var det nån fylleskandal och vid andra matchen fick jag inte ledigt från jobbet, säger tränaren.
Ikväll är han alltjämt ledig och ska visa arbetskamraterna hur fotboll ska spelas. 18:30 gör vännerna i Folket debut i Korpen, och timmen senare ska HCBB ta serien med storm.
- Självklart hoppas jag att vi kan prestera på topp. Det känns som att vi har en hel del talang i truppen och spelar vi på topp kan vi slå alla lag.
Vad blir den största utmaningen för dig som tränare?
- Det blir nog att försöka ligga så nära gränsen som möjligt utan att kliva över den, både när det gäller tuffhet i spelet och träningsmängd. Vi har en tunn trupp så vi är känsliga för skador och avstängningar, men samtidigt vill vi prestera bra. Och då krävs det att man tränar.
Kommer du vara nervös ikväll vid halv åtta?
- Lite grann, men det ska man vara. Fast det ryktas om stort publikstöd så jag hoppas vi kan bjuda fansen på fin fotboll.
Ja, just det. Hur ska ni spela?
- Vi vill anfalla, hålla i bollen och vara det lag som för matchen. Men vi är inte främmande för att ändra beroende på motstånd, man kan inte alltid spela "sitt eget spel". Anpassning är viktigt.
Personligen då, vad har du för erfarenheter?
- Inga i tränarrollen. Men jag är van att såga vilt omkring mig i tidningen, och kanske kommer jag själv stå där totalsågad en dag.
Hur reagerar du då?
- Det är viktigt att tåla kritik. Och vinner vi inte får vi kritik, för det handlar om att vinna. Second place is first to lose.

Kommentarer
Postat av: Aro

Haha! när har du sågat nån i tidningen? aldrig vad jag sett! det måste du fan börja med. du kan ju börja med att såga bajen ;D

2009-05-14 @ 09:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0