Spelarpresentation

Sakta men säkert blir det allt färre dagar kvar till seriepremiären och vi på redaktionen tycker att det är hög tid för att presentera lagets spelare lite närmare. Först ut av spelarna är kaptenen Erik "Lillis" Lillsjö.


- Erik, du har spelat fotboll i nästan 7 år, berätta lite.
- Jag började spela någon gång i 2 eller 3 sen fortsatte jag lira tills jag slutade 8. Jag började min karriär i IFK Eskilstuna där jag spelade i cirka 2-3 år innan jag bytte till IK City som det då hette.

- Hur kom det sig att du sluta spela?
- Jag tappade suget helt enkelt, det var inte lika roligt längre, kanske var det för att jag i fotbollsklass och då blev lite för mycket fotboll

- Ja som sagt, på fotbollslektionerna hade du en stor profil på lektionerna, kan du berätta lite?
- Ja, jag hade Sebastian Larssons pappa Svante Larsson som tränare. Han var en bra tränare som fick mig att utvecklas mycket samtidigt som lektionerna var roliga och inte överseriösa.

- Om vi nu går över till HCBB, hur känns dagsformen?
- Den känns skitbra, känns som att jag och hela laget lätt skulle kunna klara av att hålla oss kvar i högre divisioner. Personligen känns det kanon, tycker själv att jag snart borde få ett proffsanbud från en div.6 klubb.

- Ni har på försäsongen enbart spelat två matcher och det dessutom mot dålig motstånd, är detta
tillräckligt?
- Visst hade vi gärna fått till flera matcher, men nu har det tyvärr bara blivit två stycken och det är beklagligt. Det är dock värt att nämna att flera av spelarna i laget har hållit formen igång på annat håll så jag är inte orolig.

- Du är självutnämnd lagkapten för året, hur kommer detta sig?

- Jag tog på mig rollen som kapten då jag tycker att det passar en back, jag må kanske inte vara den bästa kaptenen rent mentalt men lovar att slita och aldrig ge upp då jag som kapten vill vara ett föredömme.

- Hur tycker du att truppen ser ut?

- Jag tycker att den ser helt okej fast kanske en aning tunn, om det kommer en skada eller att någon/några av olika skäl ej kan medverka kan det behövas vissa inlåningar. Men som sagt så tror vi mer på kvalité än kvantitet.

- Vad vet du om motståndarlagen?

- Jag kan bara uttala mig om 3 lag, Jag vet att Olebrumms har en del vassa spelare och förmodligen kommer de att vara våra största utmanare om det nu finns några som kan hävda sig mot oss. FC Meatspin är ett lag som vi utklassar alla dagar i veckan och enligt rapporter ska FC Borat inte vara speciellt mycket bättre.

- Först och främst vad har du för förväntningar på den kommande säsongen?
- Självklart är lagets mål att vinna serien  och på vägen plocka så många poäng som möjligt, jag ser det inte som en omöjlighet att gå igenom serien obesegrad.

Fem snabba:                                                                            

    Kebab |  Gulingmat
                       X

Naturgräs |  Konstgräs
       X

Premier League |  La Liga
       X

Adidas |  Nike
     X

Öl  |  Alkoläsk
               X



Kommentarer
Postat av: EY

Tänkte kolla om det finns något intresse för erat "lag" att våga genomföra en träningsmatch på lördag mot eskilstunas stolthet?!

2009-05-07 @ 14:14:01
URL: http://eskilstunasyngsta.blogspot.com
Postat av: EY

kom gärna med ett svar snarast.

2009-05-07 @ 14:32:15
URL: http://eskilstunasyngsta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Självklart finns det intresse

2009-05-07 @ 19:23:47
Postat av: Anonym

Alkoläsk framför öl? Och Lillis ska vara en AIKare haha xD

2009-05-07 @ 19:41:42
Postat av: Lillis

Jag vet, det är en skandal! Men en del är faktiskt god ;) Fast alkoläsk är som saft ;)

2009-05-07 @ 19:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0